Een goed begin is het halve werk, maar dat is pas de helft…
U heeft dus een goed idee, een uitgewerkt concept en u bent klaar om uw bedrijf werkelijkheid te maken door een eigen start-up op te zetten. Maar waar begint u? Gaat u eerst naar de Kamer van Koophandel om u in te schrijven? En welke rechtsvorm past dan het beste bij u?
Dat is de “helft” waar wij in beeld komen om u bij de hand te nemen of alleen de goede richting op te sturen (met of zonder routebeschrijving – de keuze is aan u).
Waar moet u aan denken bij het opzetten van een
start-up
Het zal u nog verbazen hoeveel er komt kijken bij het starten van een eigen onderneming. Denk bijvoorbeeld aan:
- Het maken van een ondernemingsplan;
- Rechtsvorm keuze;
- Subsidies en fiscale mogelijkheden;
- Administratie en jaarrekening (of aangifte+ voor eenmanszaken);
- Verzekeringen;
- Belastingen;
- Brancheverplichtingen;
- Financiering;
- Bepaling van uurtarieven en verkoopprijzen;
- Ondernemerstrainingen;
- Marketingactiviteiten;
- En nog veel meer…
- Start-up begeleiding accountant
De rol van de accountant
Een van onze accountants gaat met u om de tafel om te bespreken waar u staat, waar u naartoe wil en welke rol wij hierin mogen vervullen. Het zal een verademing zijn dat u niet overal zelf aan hoeft te denken en dat u een sparringpartner heeft die naast u staat.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Neem dan gerust contact op met één van onze accountants.