Financieel manager (HBO): m/v 40 uur

Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging en een afwisselend takenpakket? Ben jij zelfstandig, leergierig en benieuwd naar de wereld binnen een kantoor dat internationaal opereert? Wil jij graag werken binnen een klein, maar zeer professioneel Directieteam met oog voor jou als persoon? Heb jij kennis, kunde en vaardigheid op het gebied van financieel management? Dan is dit de functie voor jou!

AAme Adviseurs, daaronder begrepen haar dochterondernemingen AAme Accountants en Belastingadviseurs; AAme Salarisadviseurs; AAme Legal en AAme Solution providers, is een actief en dynamisch kantoor met een uitgebreide cliëntenkring in heel Nederland en het buitenland. Hiertoe behoren vrije beroepsbeoefenaren, ondernemingen en ondernemers in het MKB-segment, grotere (internationale) bedrijven, non-profit organisaties, vermogende particulieren en starters.

AAme Accountants en Belastingadviseurs en AAme Salarisadviseurs is reeds 35 jaar een dienstverlener op het gebied van o.a.  Accountancy, fiscaal advies, salarisadvisering, compliance, salarisverwerking, et cetera.

Onze Solutions groep biedt al ruim 30 jaar oplossingen voor o.a. de recruitment industrie voor het werken met hoogopgeleide contractors (vooral expats) en zelfstandigen (zzp’ers) in Nederland.

Bij AAme Legal staan wij onze cliënten bij in het behalen van succes op juridisch gebied. Door goed te luisteren en een heldere en proactieve benadering te hanteren, zorgen wij voor praktische en gewenste oplossingen. Onze expertise en ervaring stellen ons in staat om cliënten te vertegenwoordigen in verschillende situaties, van advies over Nederlands arbeids- en contractenrecht, tot bijstand bij juridische geschillen, zowel in als buiten rechte.

Simpel, creatief, vindingrijk, betrokken, positief eigenwijs en proactief. Dit zijn de kernwaarden waarmee wij invulling geven aan onze groeiambities. Onze werkwijze wordt gekenmerkt door het tegen een reële vergoeding meer toegankelijk maken en versimpelen van de complexe Nederlandse fiscale, civiele en accountancy wet- en regelgeving. Daarnaast ontwikkelen wij op een integere manier creatieve oplossingen om het zaken doen van onze cliënten en relaties te vereenvoudigen.

Ben jij die energieke, resultaatgerichte en proactieve collega die wij zoeken? Dan komen wij graag in contact met jou!

Jouw rol

Als Financieel Manager maak jij het verschil in de organisatie en fungeer je als sparringpartner binnen de directie en ben je de rechterhand van de Algemeen directeur. In deze veelzijdige functie heb je veel verantwoordelijkheid en uitdagingen om de kwaliteit en processen te optimaliseren/professionaliseren.

Je geeft leiding aan de afdeling financiële administratie, bestaande uit 4 collega’s en je geeft leiding aan het frontoffice bestaande uit 3 collega’s.

Als Financieel Manager ben jij degene die de brug slaat tussen de behoeftes van de professionele dienstverleners van AAme en het beleid van ons bedrijf. Je bent de sparringpartner van de leidinggevenden van al onze vennootschappen. Je weet als geen ander hoe je onze financiële cijfers controleert en samenstelt, tariefafspraken vastlegt en budgetten doorvoert. Deze financiële taken zijn voor jou gesneden koek.

Omdat jij mensen weet te verbinden en iemand bent die zijn/haar woordje klaar heeft wanneer dit nodig is, ben jij het aanspreekpunt voor in- en externe relaties en verantwoordelijk voor de communicatie jegens onze leveranciers en externe contacten. Je bent resultaatgericht en daarom is het managen en bewaken van de afspraken die vastgelegd zijn aan jou toevertrouwd!

Kortom; een veelzijdige en dynamische functie, waarbij geen dag hetzelfde is

Wat kun je tijdens jouw werkdag zoal verwachten….

  • Het opstellen, analyseren en beoordelen van financiële rapportages en externe financiële verslaglegging;
  • Verantwoordelijk voor de kwartaalrapportages, jaarrekeningen en jaarafsluiting;
  • Zorgt voor de consolidatie en onderlinge afstemming tussen diverse administraties;
  • Sturing geven aan managementinformatie en business control initiatieven;
  • Forecasting, budgettering, tariefbepaling en bewaken van de cashflow;
  • Analyseren en verbeteren van de operationele gang van zaken;
  • Controle, bewaken en verbeteren van de kwaliteit van de Finance afdeling en de financiële vastlegging;
  • Verantwoordelijk voor de controle en bewaking op de maandelijkse fiscale verplichtingen en verslaglegging.
  • Het onderzoeken en oplossen van financieel-administratieve vraagstukken en problemen;
  • Verantwoordelijk voor AO/ IC;
  • Contact onderhouden met externe contactpersonen;
  • Continue professionalisering en automatiseren van processen en rapportages;
  • Aansturen en leidinggeven aan Teammanager financiële administratie en Teammanager frontoffice;
  • Beheren van het autopark lease plan;
  • Deelnemen aan het Directieteam.

Functie-eisen:

  • Een afgeronde WO of HBO-diploma richting Finance;
  • Min. 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie, het liefst opgedaan binnen een internationale MKB/familiebedrijf (BIG10-ervaring is een pre);
  • Ervaring met en kennis over administratieve processen, wettelijke kaders, regelgeving en fiscaliteit;
  • Uitstekende Nederlandse en Engelse communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift;
  • Kennis van en ervaring met Excel en Afas;
  • Analytische sterk met een overstijgende blik, toont initiatief en accuraat;
  • Hands-on en een peoplemanager;
  • Uitstekende kennis, kunde en vaardigheid op het gebied financiële rapportage;
  • Affiniteit met juridische zaken en compliance werkzaamheden;
  • Het vermogen om prioriteiten te kunnen stellen en snel te kunnen schakelen. Daarnaast heb je een goed ontwikkeld interpretatievermogen;
  • Sterke teamplayer en een goede sociale antenne;
  • Je (gedrags)competenties scoren hoog en positief;
  • Liefde voor je vak;
  • Gevoel voor humor;
  • Toepassen van Keep it simple!

“Als je het niet simpel kan uitleggen snap je het niet goed genoeg!”

 Arbeidsvoorwaarden:

Wij bieden een goed en zeer leuk team om mee samen te werken, goede persoonlijke begeleiding en een gepaste vergoeding, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en een uitstekende werksfeer.

Wij bieden eveneens,

  • Een jaarlijks opleidingsbudget, te besteden aan relevante opleidingen bij gerenommeerde instituten;
  • Auto van de Zaak;
  • Interne opleiding en goede begeleiding;
  • Flexibiliteit en ruimte voor eigen initiatief;
  • 30 vakantiedagen (FT);
  • Goed pensioen;
  • Laptop;
  • Mobile telefoon;
  • Een company coach;
  • Een lekkere lunch;
  • Een uitmuntende werksfeer, waar hard werken hand-in-hand gaat met plezier maken;
  • De leukste baan die je ooit zult krijgen in je loopbaan.

Geïnteresseerd? Word jij onze nieuwe collega?

Wij ontvangen graag je motivatiebrief en CV via ons portaal. Klik hier om te solliciteren. Voor meer informatie kun je contact opnemen met werken@aame.nl t.a.v. Dhr. Adrie de Poorter.

Het completeren van een discprofiel en/of een gesprek met onze company coach is een onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.