Assistent Accountant (m/v – 32-40 uur)

Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging en een afwisselend takenpakket? Ben jij zelfstandig, leergierig en werk jij graag voor een kantoor dat internationaal opereert? Wil jij werken binnen een klein, maar zeer professioneel accountants team met oog voor jou als persoon? Heb jij kennis, kunde en vaardigheid op het gebied van administraties en jaarrekeningrecht? Dan is dit de functie voor jou!

AAme Adviseurs, daaronder begrepen haar dochterondernemingen AAme Accountants en Belastingadviseurs; AAme Salarisadviseurs; AAme Legal en AAme Solution providers, is een actief en dynamisch kantoor met een uitgebreide cliëntenkring in heel Nederland en het buitenland. Hiertoe behoren vrije beroepsbeoefenaren, ondernemingen en ondernemers in het MKB-segment, grotere (internationale) bedrijven, non-profit organisaties, vermogende particulieren en starters. Onze Solutions groep biedt al ruim 30 jaar oplossingen aan o.a. de recruitment industrie voor het werken met contractors (vooral expats) en zelfstandigen (zzp’ers) in Nederland.

AAme Accountants en Belastingadviseurs groeit en is daardoor op zoek naar een assistent accountant. Als assistent accountant draag je zorg voor het samenstellen van jaarrekeningen, het controleren van de financiële administratie van onze cliënten en het begeleiden en opleiden van de junior assistenten.

Bij AAme staan wij onze cliënten bij in het behalen van succes op administratief en organisatorisch gebied. Door goed te luisteren en een heldere en proactieve benadering te hanteren, zorgen wij voor praktische en gewenste oplossingen. Onze expertise en ervaring stellen ons in staat om cliënten te vertegenwoordigen in verschillende situaties, van het dagelijks verzorgen van de financiële administratie, tot sparring partner voor de ondernemer.

Simpel, creatief, vindingrijk, betrokken, positief eigenwijs en proactief. Dit zijn de kernwaarden waarmee wij invulling geven aan onze groeiambities. Ons doel is om de complexe Nederlandse fiscale, civiele en accountancy wet- en regelgeving tegen een reële vergoeding toegankelijker en simpeler te maken. Daarnaast ontwikkelen wij op een integere manier creatieve oplossingen om het zakendoen van onze cliënten en relaties te vereenvoudigen.

Ben jij die energieke, resultaatgerichte en proactieve collega die wij zoeken? Dan komen wij graag in contact met jou!

Jouw rol

Als assistent accountant ben jij degene die de brug slaat tussen de behoeftes van de klant en het beleid van het bedrijf. Als assistent zal je in de administratieve behoeften van onze cliënten voorzien en proberen de ondernemer zo goed mogelijk te ondersteunen en te ontlasten. Je adviseert de cliënt daarbij ook over kansen en/of risico’s zodat de ondernemer kan doen waar hij of zij goed in is.
Omdat jij mensen weet te verbinden en iemand bent die zijn/haar woordje klaar heeft wanneer dit nodig is, ben jij het aanspreekpunt voor in- en externe relaties en verantwoordelijk voor de klantgerichte communicatie.
Kortom; een veelzijdige en dynamische functie, waarbij geen dag hetzelfde is.

Wat kun je tijdens jouw werkdag zoal verwachten…

  • Samenstellen van jaarrekeningen;
  • Controleren van de financiële administratie van onze cliënten;
  • Op locatie boekhouding verwerken en/of controleren;
  • Opstellen van aangiften BTW en VPB;
  • Begeleiding en opleiding van (junior) assistent accountants;
  • Signaleren uitdagingen en kansen voor de client;
  • Sparringpartner van collega’s en cliënten.

Functie-eisen:

Wij vragen:

  • De capaciteit om complexe Nederlandse wet- en regelgeving te versimpelen, toegankelijk te maken en dit over te brengen op de cliënt;
  • Uitstekende beheersing Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je beschikt over een afgeronde MBO-4 of HBO opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring;
  • Je hebt affiniteit met accountancy;
  • Je toont ‘ownership’ – je begrijpt en voelt het belang van jouw werkzaamheden;
  • Je vormt je mening gebaseerd op feiten en kunt je mening verdedigen c.q. uitleggen;
  • Je hebt een dienstverlenende en klantgerichte instelling;
  • Je kunt goed communiceren en samenwerken met collega’s en derden;
  • Je bent perfectionistisch en punctueel – je bent je bewust van de gevolgen van een klein foutje;
  • Betrokkenheid en liefde voor het vak;
  • Je bent proactief en denkt oplossingsgericht;
  • Je werkt conform onze zienswijze in de AAme missie en visie;
  • Automatiseringsgericht;
  • Kennis van AFAS is een pré.
  • Gevoel voor humor;
  • Toepassen van Keep it simple!

“Als je het niet simpel kan uitleggen snap je het niet goed genoeg!”

Arbeidsvoorwaarden:

Wij bieden een goed en zeer leuk team om mee samen te werken, goede persoonlijke begeleiding en een gepaste vergoeding, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en een uitstekende werksfeer.

Wij bieden eveneens,

  • Een jaarlijks opleidingsbudget, te besteden aan relevante opleidingen bij gerenommeerde instituten;
  • Interne opleiding en goede begeleiding;
  • Flexibiliteit en ruimte voor eigen initiatief;
  • 30 vakantiedagen (FT);
  • Goed pensioen;
  • Een lekkere lunch;
  • Een eigen fitnessruimte om die lunch er weer af te werken;
  • Een uitmuntende werksfeer, waar hard werken hand-in-hand gaat met plezier maken;
  • De leukste baan die je ooit zult krijgen in je loopbaan.

Geïnteresseerd? Word jij onze nieuwe collega?

Wij ontvangen graag je motivatiebrief en CV via ons portaal. Klik hier om te solliciteren. Voor meer informatie kun je contact opnemen met werken[at]aame[d0t]nl t.a.v. dhr. Ronald van Leeuwen AA.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.